Jag vet jag vet...

Hej på er alla!

Jag vet att jag inte skrivit på länge men de har varit så mycket nu på sista tiden så jag har inte haft tid till att sotta vid datan, och de har faktiskt varit ganska skönt att slippa undan dumburken. Men jag ska i alla fall försöka bättre mig på att skriva här. Men de som har hänt som senaste veckorna är väl att jag pluggat som bara den för att få alla betyg som godkända och så, men en grej har jag kvar och de är forsknings djur och den praktiken har jag nu under sommaren, ska bli lite intressant och se vad de innebär faktiskt.

Sen så har vi ju haft hundensdag som de kallas och de menas med att vi djur treor på Jällaskolan anordnar en hundutställning där man kan ställa ut sin hund, och de är ingen ras grej utan du kan komma med en blandning om du vill, och va hade då hyrt in en riktig dommare så att de skulle gå till på riktigt, de kom 26 hundar lite lite om jag nu får säga de, för förra året hade de kommit 70 hundar. och de känns lite tråkigt att de inte kom så många faktiskt. men kul va de ändå, jag hade en JÄVLA massa saker att göra, de va först meningen att jag skulle stå i cafeterian och sälja eftersom jag va i fika gruppen.

Men sen hjälpte jag till på de överiga stationer med, jag satt vid dommaren under en klass, sen ringe jag runt till en massa radio stationern och tv4 uppland, men jag fick bara tag på två radio stationer och den ena va jätte trevlig ( radio uppland ) han va en positiv kille som gav en massa bra tips för tvåorna som ska anordna detta nästa år och sen så va de en tjej som kanske inte var den trevligaste, men de jag förstod på henne så hade hon händerna fulla och va själv. man kan ju förstå att man är stressad, vem skulle inta ha vart de, men jag tycker ändå att man kan vara trevlig. aja skit samma, de är gammalt nu. hehe. Aja som sagt så hände de en massa den dagen. Jag kan säga att jag hoppas de går bättre för tvåorna nästa år.

Sen så har de ju också varit en massa förberedelser inför studenten och student skivan, mamma och jag har sutit och diskuterat vad vi ska bjuda på och vilken tid dom ska komma ( asså dom som inte kan komma på utspringet ) å en massa hit och dit. De känns som att jag inte vartit hemma på två tre veckort, asså jag har ju inte vart hemma hela tiden, jag har varit mer borta en hemma som senaste veckorna, men nu blir de att vara hemma mins 1½ vecka, kom nämilgen hem från Joanna idag, va med på hennes student mottagning som hon hade nu i söndags. De va trevligt faktiskt kom en massa folk, vi va runt 30-35 personer samanlagt.

Sen senare på kvällen så satt jag Joanna Bettan ( Joannas mamma ) Magnus ( Joannas mammas kille ) och drak lite, hehe. Och vi kanske fick i oss lite väl mycket, men fan va kul vi hade. jag och Joanna kasta av oss kläderna och hoppa i deras pool som är knää djup i bara underkläder, fan va de va kallt ska jag säga er. de va ju inte så att man ville ligga i, icke sa nicke. brrrr. och sen under Måndagen så slöade vi underdagen, och åkte på Magnus dotters skolavslutning, haha, jag kan ju säga att de va lite mer fart på våran än va de va på deras. hehe.

Men de va gulligt. tänk själv när ens egna ungar slutar skolan och får sommarlov, hur underbart kommer inte de vara då?
Jag kan ärligt säga att jag längtar tills sen tiden är kommen för mig, jag har verkligen längtar efter "vuxen" livet, och nu är de här. nu är de bara ut och söka jobb, och hitta mannen i ens liv ( som inte är de enklaste ) och leva livet, FY FAN VA SLÖÖNT!!!  Nej nu måste jag fan sova annars pallar jag inte med i morgon, inte för att jag ska göra så mycker men ändå.
Lägger ut bilder i morgon.

God natt på er alla sötisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0